Ga naar de inhoud

Veiligheidscoalitie Den Haag
PVO

Nieuwsbericht

Campagne Hackhelpdesk.nl

Deze week voert PVO campagne om de naamsbekendheid van de HackHelpdesk te vergroten. De eerste minuten na een (vermoedelijke) hack kunnen bepalend zijn voor de mogelijke gevolgen die een ondernemer ondervindt. Het is daarom belangrijk dat ondernemers weten waar ze terechtkunnen als ze denken slachtoffer te zijn van cybercriminaliteit. De doelstelling van de campagne is dan ook het bekendmaken van HackHelpdesk.nl door ondernemers aan te zetten tot actie: zorg dat je weet wat je moet doen bij een (vermoedelijke) hack.

 

Wat is de HackHelpdesk?

HackHelpdesk.nl biedt gericht advies en ondersteuning om ondernemers te helpen na een (vermoedelijke) hack. Ondernemers kunnen chatten met een intelligente chatbot die is getraind op een gecontroleerde dataset en wekelijks wordt voorzien van updates. De chatbot is bekend met de meest recente ontwikkelingen op het gebied van cybercrime en cybersecurity en biedt ondernemers advies dat specifiek is afgestemd op hun hard- en software. Ondernemers die liever niet chatten, kunnen via een eenvoudig menu snel navigeren naar relevante informatie die past bij hun specifieke probleem. 

Hackhelpdesk in de prijzen

HackHelpdesk.nl is een initiatief van Platform Veilig Ondernemen (PVO) en is ontwikkeld in samenwerking met toonaangevende partijen zoals het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV), het Digital Trust Center (DTC) en DigiWeerbaar.nl. Ook de Nationale Politie en VNO-NCW/MKB-Nederland ondersteunen dit platform. Tijdens het SBO-congres Ondermijning & Georganiseerde Criminaliteit werd de tool bekroond met de SBO Innovatie Ondermijning Award 2024 dankzij de innovatieve inzet van de Cyberwijzer en de unieke samenwerking tussen deze partners.